söndag 14 december 2008

Kalas

Sitter här och är lite smått handlingsförlamad. Om två och en halv timma ska jag ha gäster på glögg och pyssel. Jag har bakat pepparkakor och lagt sista handen vid chokladkolorna. Nu borde jag dammsuga (vilket jag som du vet hatar), gå och duscha och göra de sista förberedelserna. Kan inte bestämma om jag ska ha papper runt fudgen eller inte. Asch, skippar det - de är ganska snygga som dom är.

Jag har gjort pepparkaksgrissini som ska dippas i en grönmögeloströra, ska bli spännande att se om det gillas.

, upp upp och iväg. Dags att ta sig i kragen och hoppas att det är glädjen över att träffas som gör mina gäster glada, inte ett fläckfritt hem.

6 kommentarer:

Liz1e sa...

hur gör du pepparkasgrissini? låter som något för mina smaklökar!

Anonym sa...

Helt rätt. Hellre skit på golvet än torra bullar.....
Hoppas det var kul, verkar gott med julgrissinis. Längtar efter julkola, med smör, segt ska det va. Har du nåra?

Alla smutsiga detaljer sa...

Liz1e, pepparkaksgrissini var kanske egentligen mycket sagt. Jag gjorde helt enkelt långa stänger av pepparkaksdeg, lite tjockare än vanliga peppisar så att de tål dopp i dipp av någon god ost.
Stentort, skojar du - jag är kolamästare!http://allasmutsigadetaljer.blogspot.com/2008/11/pyssel.html

Liz1e sa...

ah - det ska jag prova! Hoppas kalaset ditt blev lyckat!

Anonym sa...

Länken visade snygga bilder. Gott!
Jag vill veta hur man gör kolan, (snarare min sambo) eller kommer det nåra med posten??
;-))

Alla smutsiga detaljer sa...

Liz, kalaset blev väldigt trevligt - det är svårt att misslyckas med godis och glögg :-) Stentorp, visst det kan vi väl ordna.