söndag 21 december 2008

Jobbjulklappar

Vad fick du i julklapp på jobbet i år? Själv fick jag en bok innehållande texter om 12 stycken restauranger. Var och en av dessa restauranger bjuder på en varmrätt om jag tar med boken dit. Kruxet är bara att jag samtidigt måste ta med minst en vän som också äter en varmrätt.

Alltså, hur tänkte dom egentligen? Ska jag fråga en vän om han eller hon vill gå med och betala för sin mat så att jag ska få äta gratis eller är det en uppmaning att bjuda ut någon på middag vilket väl är trevligt men mitt val? Nåväl, vi fick också ett presentkort på bästa bokhandeln i stan så det blir nog bra ändå.

Roligaste presenten fick dock tullen. Dom fick en piratkopierad Ipod. Men seriöst, det var väl ändå inte så himla smart tänkt.

Nu ska jag gå ut i solen innan den går ner. Härligt med sol och blå himmel just idag när det vänder mot ljusare tider.

5 kommentarer:

Mikael K sa...

Vi fick ingenting. Men jag är snäll ändå.

Sånger från nedre botten sa...

Dum julklapp! Presentkort var min. Nu har jag 650:- i presentkort, eftersom att jag inte lyckats göra slut på förra årets ranson. På listan står ett par skor eller en ny kavaj...

Liz1e sa...

fick ett nyutkommet spel om Lund (modell monopol) som jag är ganska nöjd med. Har idag bjudit på pepparkaksgrissini med grönmögeloströra efter din idé - det blev succé!

Anonym sa...

Tycker inte att klappen var så dåligt, tanken måste väl vara att du kan dela varmrätt med en vän, typ betala halva var. Kul med Tullverkets iPod. Den som fixade den klappen njöt nog en skön hämnd..
Själv fick jag ingen klapp av chefen, jobbar inom offentlig sektor.

Alla smutsiga detaljer sa...

Slow, vi fick något men jag är ändå inte snäll...
Sånger, härliga lyxproblem.
Liz1e, kul!
Stentorp, jo men det känns lite knepigt att få en julklapp där man själv får betala när det väl kommer till kritan.