torsdag 25 december 2008

Analogi

Det är spännande att tänka på vad som hänt under de senaste årtiondena. Bara sedan jag var barn någon gång för 35-40 år sedan har världen självklart förändrats. Idag berättade mamma och pappa till frukost om när dom gick för att hämta ny halm till sina madrasser som barn. Ganska svårt att förstå att det är mindre än en livstid sedan även vi i Sverige levde något mer i armod. (Sen får vi ju inte glömma att vi under samma tid utvecklat bidragssverige (jag hoppas min ironiska ton går fram) också, barnbidrag, bostadsbidrag och annat hemska sätt att inkomstutjämna, men det är en historia som vi får ta en annan dag).

Nu var det inte alls det jag tänkte berätta om idag utan jag tänkte snarare delge att mina ungar fick en oväntad julklapp igår. Mitt i bland alla digitala saker fanns det nämligen något så omodernt som ett analogt spel. Roligt och tyvärr lite ovanligt. Idag blir det en promenad till havet och horisonten. Förhoppningsvis ett besök från min gode vän Stentorp. Och sedan blir det analogt spel med prat till. Kul (så länge tonårsdöttrarna håller sams).

4 kommentarer:

Helena Duroj sa...

men vad VAR det för spel?
undrar nyfiken

Mikael K sa...

Även jag undrar.

Promenaden till havet & horisonten gör mig avis.

Alla smutsiga detaljer sa...

Hi, hi - det var ett digitalt spel som översatts till analogiska. Backpacker, krångligt till att börja med men trevligt när man väl kommit in i det. Tror dock inte att det räcker så länge.

Cliff Hanger sa...

Ja, stackars människor som fått uthärda "bidragsträsket"...

God jul!