söndag 17 juli 2011

Sömn

Jag har ju svårt att sova som du vet. Men nu plötsligt sover jag som aldrig förr. Kan bli 8 timmar per natt, utan problem. Undrar vad som hänt? Det är förvisso semester och så men det här är nästan onaturligt.

Har en teori om att man på semestern hittar sin mer naturliga sovrytm. Det är alltså inte naturligt för mig att sova mellan 23 och 7 utan snarare 01 och 9. Kan det vara så enkelt att min "biologiska klocka" är kalibrerad på det sättet? Det låter och känns logiskt.

Sen är det väl så klart det enkla faktum att jag äter och tränar bättre än annars, det är ju det självklara. Och inte stressar till tusen aktiviteter på kvällarna. Ska nu jobba på att hålla i detta tre veckor till. Det blir ju "bara" fyra veckors semester i år. Kortar semestern en vecka eftersom jag ska börja på nytt jobb i höst och dessutom planerat in en veckas semester i oktober/november. Det blir en spännande höst.

Inga kommentarer: