lördag 16 juli 2011

Sommartider hejhej

Grannens dotter är ensam hemma. Hon är 15 år och tar så klart chansen till en rejäl fest. Hon hade fest i onsdags också. När jag mötte henne påpekade jag att det kanske blev liiiite sent på högsta volym. F´låt sa hon. Ingen fara sa jag.

Nåja, hon tog i alla fall till sig vad jag sa så igår rasslade det till i brevlådan vid sjutiden på kvällen. Granntjejen hade kommit på att det nog var bra att förvarna:

"Tjoho kära grannar!

Mina kompisar från Spanien är här på besök så vi försöker ha det så roligt som möjligt. Jag ber om ursäkt om vi låter för mycket. Om ni tycker det blir alldeles för jobbigt är det bara att komma ner och säga till/

xxx på 1:an"

Dom spanska ungdomarna som var på besök måste varit här på språkkurs för Ultrasfans.  När dom vid tvåtiden på natten fortfarande tränade talkörer tyckte jag att det var nog. Den vanligaste (enda) ramsan i våningen nedanför var nämligen: BIRA, BIRA, BIRA - BÄRS, BÄRS, BÄRS på väääldigt hög volym. När jag tyckte att den satt gick jag ner och ringde på. Alltså, jag har inget emot att det låter och att folk har fest då och då, verkligen inte. Jag bor i ett flerfamiljshus i stan så det får man leva med. Ett tips till dig som planerar en liknande tillställning, musik funkar bättre än tonårsbröliga talkörer.

Inga kommentarer: