lördag 2 juli 2011

Hemmafest

Igår var jag på fest. Alltså inte en middag utan en fest. Visserligen lugnt och städat men ändå. Jag går på fest för sällan. Ut och ta ett glas eller AW räknas inte till kategorin fest (även om det ofta är både roligt och trevligt). Festen var långt borta, i andra änden av Stockholm så jag är ganska stolt att jag skadade av mig bekvämligheten och faktiskt tog mig dit. Detta trots att tunnelbanan inte går på grund av att man bygger citybanan.

När man är så gammal som jag behöver man ofta en orsak till att ställa till med fest. Det kan vara en födelsedag, ett nytt jobb eller kanske en flytt. Orsaken till gårdagens fest var att värden äntligen hade köpt sig en soffa. En himla fin soffa i rött läder. Inte så veganskt men å andra sidan bjöds det på korv med bröd.

Soffan blev ett bra tema både för musik och konversation. Kanske borde man komma på lite fler sådana teman så att man fick ställa till med fest lite oftare. Vi kan väl fundera på det. Teman för fest.

1 kommentar:

rocky sa...

helt underbart, man ska fira mer.