lördag 5 maj 2012

Utslängd

Som vanligt har jag fullt upp idag. Du vet - rastar man så rostar man. Jag måste städa lite, handla och fixa mat till "kidsen". Plugga med yngsta dottern ska planeras in. Tänkte kanske hinna springa lite också, om jag orkar och så. Men det lär vara bra att hinna med eftersom jag behöver ha ork för att palla. Det blir en väldigt kort hemmahelg eftersom jag inte får vara hemma i kväll och i morgon. Dottern ska nämligen ha fest och då får mamma inte vara hemma. Istället ska jag åka ålandsfärja.

Ytterligare ett problem med bostadsbristen. När man fyller 20 tycker jag man ska kunna ha fest i sin egen lägenhet. Inte pussla med att mamma förhoppningsvis är snäll nog att hålla sig undan. Bygg hyresrätter så ungarna får ha fest för sjutton!

Jaja, jag ska väl inte klaga ändå. Det blir en helhelg för mig. Båt i i kväll och så direkt till Söderstadion i morgon eftermiddag. Nästa helg blir ännu mer hektiskt. Så hektisk att jag måste ta ledigt från jobbet faktiskt. Fredagens fest skippar jag för jag måste förbereda lördagens femtioårskalas. Det blir helgens klo. Det ska planeras, lagas mat, riggas och dukas. Så är det söndagen. Då är det Bajen Aid. Har ju köpt biljett sedan länge och sett fram mot kalaset. Är ju numera inte medlem i Bajen Fans men det spelar ju ingen roll även om det känns trist. Ledig fredag eftermiddag och måndag, det kostar att ligga på top!

Inga kommentarer: