måndag 7 maj 2012

Pollenchock och lite politik

För en gångs skull är det relevant att använda ordet chock. Alltså, det är makalöst vad det kliar. Jag nyser och fräser och det kliar igen. Det är mitt tredje allergiår och jag undrar, om det kan slå till så där i vuxen ålder, kan det då också plötsligt försvinna. Eller, är jag nu för evigt doomed?

Så var det ju både val och partiledardebatt igår. Borta och hemma. Sossen Holland vann Frankrikes gunst. Hoppas han står på sig när det gäller europakten, skattefrågan och investeringarna. I Grekland förlorade däremot sossarna. Raset från 44% till typ 14% är historiskt. Samtidigt blir Vänsterpartiet näst största parti. Spännande och kaotiskt på en gång.

Nåja, här hemma var det ju dessutom partiledardebatt. Det var en av dom sämsta debatter jag någonsin sett. Tomt och trist. Visst är det viktigt med jobb och industri. Det kanske rent av är viktigast men var fanns framtidshoppet? Såg du några vitala förslag som dom unga med glatt mod och stål i blick kan ansluta sig till och kämpa för? Knappast va? Tomt och trist, trist och tråkigt.

Inga kommentarer: