torsdag 24 maj 2012

Land och rike runt

Sitter på tåget på väg till Göteborg. Ska prata på Barnmorskeförbundets kongress i eftermiddag. Det ska bli spännande. Insåg när jag tittade ut genom fönstret att det var ganska precis en månad sedan jag gjorde denna resa senast. Man kan konstatera att naturen som susar förbi ser helt annorlunda ut.

Längtar lite efter att åka söder ut. Rapsfält, gröna ängar och horisont. Det är makalöst vackert ute nu. Liv, grönska, frodighet som nästan gör en tokig. Det är något afrodiakiskt över naturen vid den här tiden på året.

Snart är det dags för semester för många svenskar. Inte för mig dock. Jag får vänta till augusti eftersom jag ska resa en del i jobbet i juli. Almedalen och Washington. Natt och dag.

Nåja, lutar mig tillbaka en stund och njuter lite till av det gröna, frodiga, mjuka utanför fönstret.

Inga kommentarer: