måndag 14 maj 2012

Ät- och sovklocka, fest och Bajenaid

Skulle behöva en ät- och sovklocka efter helgen som gick. Känner i hela kroppen att rutinerna inte sitter på plats och att vare sig mat, träning eller sömn är i ordning. Fredagens förberedelser för lördagens fest, en roddig lördag där vi for fram och tillbaka som tokar och så slutligen själva klon för den dagen. Nämligen den stora festen för fru Slow som fyllt jämt.

Eftersom jag agerade toastmaster och köksa på en gång blev det inte så mycket tid att käka när vi väl kommit så långt. Men, ett och annat glas vin slank ner. Så blev det dans. Kamrat Joche spelade och vi pogade (typ). Mycket bra faktiskt. Tror födelsedagsbarnet var väldigt nöjd med sin fest. Vi ramlade hemåt först vid tre, med onda fötter.

Så blev det söndag och dags att städa. Vaknade efter orolig sömn allt för tidigt och drog till stan för att städa festlokal. Det gick fint och värdparet fixade det mesta. Bandet kom och roddade ner sina grejer och solen sken.

Hem och sova lite och så vidare till nästa fest. Konstaterar att jag nog varit en ganska dålig förälder och förebild i helgen. Kom dock på att jag inte käkat så jag slängde ihop lite mat till mig själv och så slängde jag till ungarna varsin rikskupong... Köp pizza!

Så var det Bajenaid dags. Stödfesten för laget i mitt hjärta. Förra gången det begav sig var trycket enormt. Fullspikat till sista man och ett otroligt drag. Igår var det lite mer laidback. Trevligt stundvis, men lyftet uteblev. Matchen vann vi, banden rockade, ölen flödade och ja - ni vet. Kanske var det jag som var seg bara men jag undrar om desperationen måste vara lite större för att vi ska nå klimax. Föreningen gör ett jättejobb men vi på golvet borde bjudit till mer.

Fick dock tillfälle till några allvarssnack, det är oftast bra. Lämnade också tillbaka mitt medlemskort i BF eftersom jag avgått. Det kändes sorgligt men skönt. 

Nu är det sagt, meddelas endast på detta sätt och nu tar jag söndag. Det vill säga tar igen allt jag inte hann under helgen. Komptid är en underbar sak. Tvätt, städ, disk, vaxa benen och ja - sånt där man ska hinna mellan partajen. I morgon är det tisdag och det är en annan dag. Då besöker jag sexdagarna i Gävle. Är ni redo?

Inga kommentarer: