onsdag 2 maj 2012

Det är en särskild dag idag!

Det är en särskild dag för att jag idag varit mamma i tjugo år. Det är alltså en särskild dag för att min äldsta dotter fyller tjugo och inte längre är tonåring. Det är så klart en särskild dag för att dottern från och med idag får gå på systemet även om det kanske inte är det allra största längre.

Samtidigt är det en vanlig dag. En dag till då en tjugoåring inte får heltidsjobb fast hon vill ha och där bostadsmarknaden effektivt håller stängt för den som inte har en mille eller två på banken. Nu ska vi ju inte klaga. Vi är inte trångbodda och dottern har trots allt jobb om än bara på 75 % men att få börja sitt vuxenliv är väl det minsta man kan begära som tjugoåring!

Hur som helst. När jag väntade mitt första barn var det en låt som spelades på alla kanaler och den vill jag gärna påminna mig om idag. Om min älskade unge råkar läsa denna text vill jag säga att jag är så glad att jag har dig! Extremt glad.




Inga kommentarer: