söndag 27 maj 2012

Mors dag

Idag är det mors dag. En kommersiellt viktig dag för kort-, lotteri- och blomsterhandlarna. För mig, nja - inte särskilt. Det finns dock ytterligare en viktig grupp som gör det lätt för sig dagar som denna. Just det, söndagsbilageredaktörerna. Ni som fyller ut era sidor med storys om män som älskar sina mammor.

Hon är mitt ljus i mörkret.
Hon har alltid vari tryggheten.
Mammas köttbullar, kanelbullar eller vilka jävla bullar som helst.
Mamma tar hand om mig när jag behöver det.
Mamma, mamma, mamma....

Nästa år vill jag se ett reportage om kvinnor som drabbas av männens mammafixering och hur hon tacklar det. Eller, helt enkelt ett reportage om kvinnors relationer till sina mödrar. Eller vad fan som helst som inte påminner mig om dessa mäns uttänjda navelsträngar som gör att:

Alla kvinnor jag möter jämför jag med min mamma.....

Inga kommentarer: