söndag 8 augusti 2010

Sammanfattning

Sista dagen innan sex veckors hårdkörning på jobbet är det dags att sammanfatta semestern. Måste också röja lite i hemmet, tvätta, hänga upp kläder och fixa. Storhandlas ska det och lagas mat för nästa vecka finns det inte tid till det. Enligt SIFO skiljer det 200 000 röster mellan blocken, till vår nackdel. Även om jag inte är övertygad om opinionsundersökningars tillförlitlighet så visar detta ändå att vi måste mobilisera ordentligt för att vinna valet. Det är möjligt, fullt möjligt.

Nåja, sammanfattningen då. Motsvarade semestern förväntningarna? För all del.

En del av semestern har präglats av sjukdom. Först pappas sjukdom så klart. Den präglar hela familjens vardag. Jag var också sjuk den första delen av semestern. De två varmaste veckorna låg jag pall med feber och hosta. Jag var till och med hos doktorn vilket är ovanligt för mig. Av min fina plan att komma igång ordentligt med med träningen blev det intet (även om jag lyckats springa lite sista veckan) så sammanfattningen av just denna del får väl bli ej godkänt.

Upplevelsemässigt då? Jo, för all del. Av dom konserter jag hade planerat in har jag inte gått på en enda. Skandal! Å andra sidan har jag sett väldigt mycket fotboll. Det har varit väldigt skojigt. Jag har också träffat nya människor och spelat tillräckligt många bortamatcher för att vara nöjd med den delen. Skulle dock gärna utveckla någon av de där nya bekantskaperna mer men det finns kanske tid även efter semestern. Upplevelsemässigt blir det godkänt men inte mer.

Kan nog konstatera att semestern inte varit helt perfekt men jag är ändå redo att börja jobba. Det ska bli riktigt skönt att komma i rutiner igen. Ungarna börjar snart skolan och saker kommer i normala gängor igen. Ja, det är bara att bita ihop och köra - hela vägen!

Inga kommentarer: