lördag 28 augusti 2010

Dagens ungdom

Det är mycket valarbete för mig nu. Jag hänger i valstugan och försöker övertyga medborgarna både att gå och rösta och att rösta rätt. Det är oftast roligt och just nu känns det som om vinden blåser åt vårt håll. Mest hoppfull är jag när det gäller dom unga.

Igår kom det en strid ström oroliga unga. När dom känner sig osäkra så brukar jag undra vilken fråga som är viktigast för dom. Arbete, arbete och bostad säger dom. Dom vill ha fasta jobb till schysta villkor. Dom vill ha ett tryggt boende och dom vill få lov att bli vuxna helt enkelt. Allt alliansen säger motverkar detta. Sälj ut hyresrätter och skapa mer osäkra anställningar till lägre löner.

Igår kom det fram tre 17-åriga killar. Dom var olyckliga för att dom inte får rösta eftersom dom insåg att det här är ett ödesval. Dom var olyckliga för dom vet att det är deras framtid som står på spel. Efter en stunds samtal bestämde dom sig för att gå med i Ung vänster, för får man inte rösta får man göra något annat!

Jag tycker Kartellen säger det ganska bra:

Inga kommentarer: