söndag 29 augusti 2010

Ahhh

Söndag, sovmorgon, ensam hemma, kaffe - fullständigt njutbart. Det blev en tokig kväll med en sväng på stan, några nya bekantskaper, hemmafest hos grannen och så lite clubhopping. Eftertankens kranka blekhet säger så klart att den sista svängen borde man stått över.

Idag ska jag storhandla, laga mat för veckan och se till att städa lite. Det blir nämligen en galen vecka med debatter och valarbete. Jag ska diskutera idrottspolitik och bli förhörd av förstagångsväljare. Ska hinna med lite fotboll också, du vet - en avgörande match.

Annars var jag ju bjuden på finkals idag men jag avstår. Det finns dom som är besvikna över det men jag är helt enkelt inte en champangetjej.

3 kommentarer:

Bengavoice sa...

Du kunde ju skippa skumpan och bjuda Björk och Ennio på en medhavd folköl. De kanske skulle uppskatta det.

valresultatet sa...

Din politiska åsikt är säker, med ditt engagemang gör din röst hörd på

http://www.valresultatet.se

Alla smutsiga detaljer sa...

Jo, det vore ju ett alternativ. Men, nu tänkte jag mer på champangen som en symbol - jag kunde lika gärna skrivit att jag inte hade något att sätta på mig :)