måndag 30 augusti 2010

Rassar som triggar

På torsdag är jag med och arrangerar en antirasistisk allsång. Vi kommer så klart att skråla "We shall overcome" för fulla muggar. Däremellan kommer vi att prata antirasism och stärka varandra att vara bestämda i vår uppfattning om alla människors lika värde.

Vi marknadsför evenemanget med ett eventFacebook. Det kom ut bland organiserade rasister som pepprade gästboken med otidligheter. Trist och onödigt men det tvingade mig att stänga gästboken. Då kom dom på att dom kunde messa mig istället så nu får jag en massa rassemail.

Detta visar tydligt att kampen är så himla viktig. Jag vägrar att låta mig tystas. Det har jag alltid gjort. Det finns inget som gör mig så arg och frustrerad som rasism. Människor som tror dom har större rätt till en bit land än någon annan på grund av hudfärg eller födelseort.

Fortsätt skicka mail ni, det gör mig bara ännu mer övertygad och peppad i den antirasistiska kampen!

Inga kommentarer: