söndag 22 augusti 2010

Dags att välja

Så är det då igång på riktigt. Varje val diskuteras det om man ska affischera eller inte. Jag är för. Jag tror att det höjer valtemperaturen lite grann och det främsta målet är trots allt att få så många som möjligt att gå till valurnorna. När affischerna väl kommer upp så kommer också frågorna och förhoppningsvis svaren. Själv var jag ute i morse, det var kul men nu är affischerna slut.

Igår var jag på stan en liten sväng. Åkte till Mariatorget för att kolla in Blockparty. Väldigt roligt med en DJ i varje gatuhörn och band lite här och där. Tänker att det borde vara så jämt. Man ställer ut sin lilla anläggning och erbjuder folk att dansa. Det skulle kanske gynna folkhälsan?

I city var det cruising. En miljard stinkande och i princip stillastående bilar med fulla passagerare Samtidigt var det krig om affischplatser. Happenings överallt och massor av folk i omlopp. Skoj.

Föresten, kanske ska man reagera på några valaffischbudskap? Moderaterna i min kommun har några lokala. På en står det, trygghet kräver mer än poliser och på en annan står det ingen ska behöva vara rädd när man går hem på natten. Ja, det är allmänna budskap som jag kan stå bakom. Samtidigt blir jag bekymrad över att man kör på trygghets/polisspåret. Jag och dom flesta jag känner är inte rädda men om man ständigt hamrar in budskapet att det finns något att vara rädd för, vad händer då?