onsdag 4 augusti 2010

Burkaförbud, Bajen och vaniljjogg

Läser i tidningen att folkpartiet lägger förslag om burkaförbud i skolan. Anledningen enligt Björklund är att kunskapsöverföring kräver ögonkontakt. Va? Har han blivit helt knäpp? Eller är det jag? Jag trodde i min enfald att det handlade om duktiga pedagoger som med sin kunskap kunde entuiasmera och fånga elevernas kunskapstörst. För , inte är det väl så att eleverna kommer till skolan och sedan gäller det bara att spänna ögonen i dem?

Snälla svenska folket - rösta bort karln!

Så något helt annat. Redan igår på dagen började ryktena gå. Det är något stort på gång i Bajen. En storspelare köper ut AEG och löser våra skulder. En långsiktig ägare med kunskap om svenska förhållanden och intresse av Bajen. JA, JA men vem??? På forumen går ryktena. Själv tänker jag att det såklart är det bra att AEG blir utköpta men vad är det för förhandlingar som pågår. Vet köparen på riktigt vilka Hammarby egentligen är? Lite ont i magen har man allt. Tänk bara på LdB Malmö...

Så till sist, vaniljjogg. Konstaterade i morse när jag tog min lilla tur att min löpstil för närvarande nog skulle kunna döpas till vaniljjogg. Lite trevande och försiktigt. Helt ofarlig. Ingen risk för kladd. Vanilj i all ära men nog är det trevligt med variation. Tog i lite extra i de två sista backarna och avslutade med (lite) bålstyrka. Man kan ju inte ändra allt på en gång.

2 kommentarer:

Bengavoice sa...

Och vad är det för fel med LdB Malmö? Senast jag tittade ledde de allsvenskan med tio poäng. Framgångsreceptet är kanske Bajen by L'Oreal? Det doftar SM-guld!

Alla smutsiga detaljer sa...

Because we´re worth it!