lördag 10 juli 2010

Semester på riktigt

Tillbaka på fastlandet efter en vecka i Visby behöver jag verkligen semester. Jag behöver sola ikapp lite och så behöver jag umgås med både ungar och vänner. Nu ligger tre veckor orörda framför mig och imorgon ska jag börja springa. Jag minns förra sommaren, innan den där förhatliga skadan, när jag sprang och sprang och sprang och kände mig så stark.

Jag har alltså tillbringat en vecka på politikerkollo i Almedalen och jag har verkligen inte hunnit med att blogga. Istället har jag bloggat på http://www.almedalen.v-blog.se/. Denna Almedalsvecka var helt annorlunda mot förra årets. Då var det en drömvecka, denna gången var det en hysterisk jobbvecka och även om det ska bli skönt att ha semester ser jag verkligen fram mot valrörelsen.

Under Almedalen avgick som du vet Sven-Otto Littorin. Enligt uppgift har han köpt sex "för att han hade jobbigt hemma". Spekulationerna har varit många och många har träffat rätt i sina misstankar. Enligt aftonbladet finns det, liksom i fallet med Göran Lindberg, fler "höga samhällsföreträdare" i materialet. Jag undrar när man ska plocka fram och visa dom korten?

När valrörelsen börjar på riktigt efter dom tre veckor som jag tror alla som sysslar med politik ska ha så hoppas jag dessutom att Carl Bildt antingen lämnat sitt uppdrag eller fått sparken.

Inga kommentarer: