söndag 25 juli 2010

Intima samtal

När jag var yngre hade jag en förmåga att prata väldigt mycket för mycket. Du vet, berätta allt och inte lämna något åt vare sig mystiken eller för den delen åt mig själv. Det fanns en period när jag verkligen kände det som om jag var en öppen bok men jag kunde inte sluta babbla. Det var en ångestfylld tid men med tiden har jag lärt mig. Det känns bra att inte längre behöva berätta allt. Ibland träffar man dock på människor som besitter nyckeln till låset som gör att samtalen blir mer och intima.

Förra sommaren träffade jag på någon som jag på en gång kände var en sådan person. Vi har inte setts på väldigt länge. Igår blev det dock av igen. Planen var att gå en långpromenad men regnet satte effektivt stopp för det. Istället blev vi sittande vid hans köksbord och vi hann med både mat och vin och en massa snack. Vi är faktiskt främlingar men trots det pratade vi om saker som jag sällan pratar om. Det är trevligt att träffa på människor som inbjuder till sådana samtal och det är bra att sätta ord på saker man tänker men aldrig uttalar. Det blev ett bra och intimt samtal om relationer och sånt.

På tal om intima samtal. För några dagar sedan hörde jag ett fantastiskt radioprogram, "På jakt efter kvinnan" av och med den fantastiska Lo Kauppi. Programmet handlar om kvinnor och hur vi tar hand om oss själva och det är inte alltid så bra. Avsnittet i fråga hade underrubriken "På jakt efter orgasmen" och jag kan verkligen rekommendera det. Tonårstjejer borde lyssna liksom deras mammor. Kvinnor och män i vuxen ålder likaså. Du hittar programmet här.

Inga kommentarer: