måndag 12 juli 2010

Att välja sina vänner

Såpan i Rosenbad fortsätter. Läste en artikel i Aftonbladet idag om alla kompisar till Reinfelt och "dom nya moderaterna" som av olika skäl tvingats avgå. Det är intressant att Billström klarade sig kvar trots att han blev polisanmäld han också. Han smet iväg på en liten timeout, det hade jag nästan glömt.

Hur som helst, jag tycker att en skandal kommit lite väl i skymundan i detta och det är Carl Bildt-affären. Jag vill påminna om att han faktiskt är under utredning för krigsbrott. Det får man liksom inte glömma bort.

Ibland får jag känslan av att regeringsmakten bara är taktiserande. Det är lite obehagligt. Kan man plötsligt bara vända ryggen till och glömma är det något som inte står rätt till. Jag undrar också varför Carl Bildt är untochable? Vad handlar det om om inte taktik?

Inga kommentarer: