onsdag 14 juli 2010

Jävla bredbandsbolaget

I april beslöt jag att mig för att byta bredbandsleverantör. Tanken var att jag skulle gå från mobila bredband till en fast lina hemma. Efter vederbörlig undersökning bestämde jag mig för Bredbandsbolaget.

Misstake, big misstake!

Vilka jävla klåpare. Visst är dom snabba att skicka ut både bekräftelse och router men att sedan få själva bredbandet att fungera det verkar vara svårare. Över en månad och flera samtal senare fick jag äntligen lite fart i linan.

Då kommer första fakturan och jo då, trots att man misslyckats med leverensen så ska jag vackert betala. Nu har jag tillbringat snart två timmar i telefon för att korrigera felet. Min timtaxa är hyfsat hög....

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Ja, ibland visar det sig att de fina löftena inte håller när det väl gäller. Trist att behöva öda tid på sådant.
Hoppas ändå du har en bra semester. Själv ska jag jobba två dagar till. Jag kan inte påstå att jobbet lockar speciellt just nu.