måndag 29 augusti 2011

Så här jobbar jag

På morgonen tänker jag. Jag gillar inte att prata på morgonen. Jag tänker, lyssnar på radion, läser tidningen och dricker kaffe. Sedan cyklar jag till jobbet. På cykelturen tänker jag lite till och när jag kommer fram har jag ofta formulerat grunden till en något som ska skrivas för jobbet under dagen eller ännu vanligare ett blogginlägg.

När jag kommer till jobbet sätter jag igång datorn. Jag kollar mailen, twitter och fejan samtidigt som jag ringer mamma. Bläddrar igenom tidningarnas nätupplagor och lite sånt medans jag pratar. Det gör jag varje morgon. Sedan skriver jag vanligtvis ett blogginlägg som jag som sagt formulerat i huvudet på väg till jobbet. Det brukar ta 10 minuter.

Idag glömde jag datorn hemma och eftersom jag kom på det just som jag kommit fram till jobbet och eftersom jag hade massor av möten åkte jag inte hem för att hämta den. Jag fick mycket gjort. Halva kontoret packat, städat och massor av papper slängda. Men, det blev inget blogginlägg.

Inga kommentarer: