tisdag 2 augusti 2011

Newsflash

På radio, i tidningar och inte minst på nätet pågår just nu en debatt om att det inte går att föra debatt om "vissa saker". Det är intressant för det spelar liksom ingen roll hur mycket utrymme dom intoleranta får, de är ändå "utestängda". Om man inte håller med så är man en av förtryckarna och så var det bra med det.

Mest intressant är det när folk har synpunkter på hur SD behandlas i riksdagen. "Jag tycker dom ska få vara med i förhandlingar som alla andra". Här kommer en Newsflash; det är inte så att det förhandlas mellan "alla andra" dagarna i ändå. Det är fel, det funkar inte så. Det är heller inte så att SD stängs ute från fikastunder. Det finns inga fikastunder. Om det är så har jag varit utestängd från dessa fikastunder i elva år.

Sverigedemokraterna har en av de tyngsta plattformerna som någon/något kan ha. Att påstå att man som riksdagsparti inte får komma till tals är trams och inget annat. Sansa debatten och ta en funderare över vad ni säger.

Varje gång jag i denna blogg skrivit något om SD, öppenhet eller rasism brukar mitt kommentatorsfält svämma över av anonyma kommentarer som talar om för mig hur fel jag har och att det är "såna som jag som...". Jag hoppas jag slipper det idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt och sant. Bra skrivet!
Kalle

Veronica sa...

Kommentarerna du får visar på hur rätt du har! Ingen annan "får" utrymme - man får väl se till att ha nåt att säga då!