söndag 7 augusti 2011

Perfekt väder!

Idag är det perfekt väder. Om det bara slutar regna alltså för då kan jag tillbringa dagen med att ta igen två dagars förfall på träningsfronten. Ja, jag cyklade visserligen några mil igår men det var mer "fincykling" än träning. Nä, istället hängde jag backstage efter Prideparaden, drack rosé och skröt för piratpartiets ordförande om hur mycket jag tränat inför den utmaning som jag antagit från henne. Dessutom anslöt sig Maria Abrahamsson på stående fot. Maria spetsade dessutom med att lova att springa i svart kostym, det lovar inte jag!

Pride är över och man kan konstatera att om man vill ha en vädermässigt fin vecka i Stockholm bör man planera efter när Pride går av stapeln. Det är alltid fint under just denna vecka. Nu är det dock över och vardagen tar vid. Jag har en vecka kvar av semestern men det blir ändå lite jobb. Planera, skriva och städa inför jobbavslut. Åh, det ska bli så roligt att börja på nytt jobb.

Men på tal om Pride igen. Festen har förvisso varit full av folk men det har varit något som saknats. Skulle också gärna vilja veta hur många "turister" som betalat Pridepaketet när dom gått in på området? Många ur den gamla Pridefamiljen har så klart i solidaritet gjort det och därmed subventionerat safarit. Det känns lite småkonstigt. Särskilt som en del människor missbrukat öppenheten och att det varit gratis till att kränka de personer som festen i första hand vänt sig till.

Dessutom har (hbtq-)ungdomar effektivt stängts ute från den öppna festen. Det känns inte bra. Det borde vara rimligare att stänga in alkoholförsäljningen än att stänga ute ungdomar från festen. Ska bli spännande att följa utvärderingen, långa listor med plus och minus. Hur som helst så var det tydligen 45000 personer som gick i den 6 km långa paraden igår. 450 000 människor tittade på. Det är stort och det kanske till sist är det som räknas.

Inga kommentarer: