lördag 19 mars 2011

Viktoria Milan - moralpanik?

Moralpaniken är nära. Aldrig har så många anmälningar kommit in till reklamombudsmannen som när datingsidan Viktoria Milan började marknadsföra sina tjänster. Viktoria Milan hjälper människor att vara otrogna. Alltså, på sidan kan hugade personer under strikt anonyma former hitta en affär, en flirt eller ett ligg helt enkelt.

Jag fattar inte riktigt vad anmälningarna går ut på. Det kan så klart vara något i reklamen som är sexistiskt eller så. Om det är så är anmälningarna okej. Men, det finns ingen lag mot otrohet. Att tro att alla andra datingsidor fungerar annorlunda, eller för den delen ragg på krogen är befriade från vigselringar i plånbokens myntfack, är sjukt naivt.

Jag har inte varit inne på själva sidan, det kostar säkert pengar och jag är partnerlös och således inte välkommen. Jag har alltså ingen att vara otrogen mot. Tanken är väl just den, alla sitter i samma båt och därmed är det liiite mer säkert. Klart man blir upprörd till att börja med. Eller kanske inte upprörd men lite provocerad. Sedan rannsakar jag mig själv. Ja, just det - sedan rannsakar jag mig själv.....

1 kommentar:

rocky sa...

Jag har inte så mycket emot själva sajten utan att det behövs göra reklam för den. Folk lyckas så bra med vara otrogna på egen hand, utan att behöva betala avgift till en sajt.