söndag 6 mars 2011

Tid

Idag har jag tid. Det är inte så ofta. Visserligen har jag så klart massor att göra men jag har ändå tid. Ska laga matlådor år matteläraren, städa lite och läsa handlingar och läsa en propp men i övrigt har jag tid. Ska försöka använda den tiden på ett smart sätt.

Till att börja med ska jag tänka. Ta en lång promenad och låta tankarna vandra fritt. Få lite dagsljus på huden och andas lungt. Det brukar vara ett bra slut på veckan och en bra början på nästa. Det finns en och annan fråga som kräver eftertanke. Kanske, men bara kanske lyckas jag övertyga ungarna att gå på bio med mig ikväll. "The black swan" kanske.

Det finns egentligen bara en sak som stör. Igår när jag inte hade någon tid fanns det en uppsjö av grönvita saker att välja på. Fotboll, bandy och handboll till exempel. Idag finns det inga. Synd. Men å andra sidan är det grönvita dagen imorgon. Då fyller Bajen 114 år. Då är det dags att bekänna färg.

Inga kommentarer: