torsdag 3 juli 2008

Försvarskris

Först vill jag säga att om jag någonsin sagt något illa om Charlie Davies (vilket jag i och för sig inte tror att jag gjort) så tar jag tillbaka det. En riktig lagspelare! Petter riktigt bra som vanligt, Chanko osynlig och Harris fladdrig. Därefter kan det konstateras att försvarskrisen nu går in på sitt sjuttielfte varv. Rami skadad! Ärligt talat, nu får det vara nog. Vi har alltså inte en enda back och nu börjar det bli tomt på målvaktsbänken också. Befarad korsbandsskada kan innebära 6 månader borta. Oavgjort borta mot Halmstad får väl hur som helst räknas som godkänt under förutsättningarna.

Protesterna mot FRA går vidare med sambafesttema utanför riksdagen kl 15-19. Igår inledde jag som sagt min kampanjgrupp "Vanligt folk som...". Idag blir det studiebesök i en annan "verklighet". Jag ska nämligen delta i den konkurerande/kompletterande gruppen Stekare mot FRA:s fest på Café opera. I utskicken står det att den intellektuella proffsvänstern ska välla ner från söder. Hm, vi får väl se hur det väller....

Hur som helst har stekargrabbarna humor. I dom utskick som gjorts får man lära sig hur man dödar (argumenten från) en FRA-förespråkare. Man berättar också hur en äkta stekare förbereder sig för en bra manifestation (tre enkla espresso hos favoritbaristan). Bra är också drinktipset: den nya hemliga drinken Mikael Odenberg har efter tre timmars bordläggning fått en alkoholfri motsvarighet - Sten Tolgfors. Läs mera här.

För övrigt, två dagar kvar till semester...äsch, jag slänger in en låt också - här ska inte snålas. Den är bra, kolla hela.

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Svenska akademien kan få till det rätt bra ibland.
Federly verkar ju mer än lovligt fjantig. Jag har aldrig sett det där läppdarrande inlägget i FRA-debatten förr. Men jag har alltid varit misstänksam mot den killen.

Alla smutsiga detaljer sa...

Håller med på alla punkter!