fredag 13 juli 2012

Blixtrar och dunder

Alltså, jag kan inte koncentrera mig på att blogga. Vädret är för häftigt. Det blixtrar och dundrar utanför mitt fönster samtidigt som himlen är oskyldigt blå på sina ställen. Det blåser och det regnar, fåglarna flyger åt alla håll och kanter och verkar faktiskt gilla vindbyarna.

Det är något med riktigt väder som gör mig upplyftad. Det är klart att jag kan skriva detta med tanke på att jag inte levt i områden i världen där vädret är livsfarligt. Det är en annan sak.

Nåja, väder i all ära. Idag finns det viktigare saker att tänka på. Mina goda vänner, familjen Slow, har fest igen. Sist var det mamma Slow som fyllde 50. Idag fyller unge herr Slow, dvs sonen, 18. Unge herr Slow är nästan kusin med mina barn. Alltså inte biologiskt utan mer på det afrikanska/kurdiska sättet, det vill säga för att dom vuxit upp tillsammans som just släkt.

Ikväll ska vi fira. Och, herregud - det betyder att det är EXAKT 3 månader till min yngsta fyller lika många år som unge herr Slow gör idag.

Grattis Rebin!

Inga kommentarer: