fredag 20 juli 2012

Bättre sent, dagens blogg

Idag har jag försökt koncentrera mig på i morgon. Stryka, packa och fixa till mig själv. Handla och förbereda för ensam-hemmavecka för dottern. I morgon ska jag ta mig över Atlanten för tredje gången på tio månader. San Francisco i september - det var en galen resa. Nio timmars tidsskillnad, massor av flygtimmar och tre dagar på USAs västkust. Galet. Så var det ju New York i oktober. Det var trevligt om än mest shopping. Nu bär det av till Wasington och åtta dagars konferens.

Denna gången ska jag hinna se något mer än hotellet och konferensanläggningen. Ska nog klara det eftersom hotellet ligger bara några hundra meter från Vita Huset. Det visar sig också att Washington är en relativt liten stad. Det bor bara 600 000 personer i staden och då ingår förorter. Citykärnan lär inte vara gigantisk, det känns bra.

Ja, hur som helst. Åtta dagar over there och jag kommer att blogga lite då och då. Kanske om jag hinner. Annars blir det som vanligt på resor, en sammanfattning på slutet eller rättare vid hemkomst. .

Föresten, måste berätta. Idag har jag varit ute och sprungit. Med tejpade fötter. De höll. Alltså, lite smärta under löpningen men ingen galen smärta efteråt. Fantastiskt. Ser framför mig att jag kommer igen och blir stark på semestern. Ska fortsätta med tejpning och sedan stötvågor som jag fått rekommenderat. Så ska jag köpa ett träningskort. Sedan blir det hårdträning hela hösten.

Men som sagt, först en liten resa.

Inga kommentarer: