onsdag 17 november 2010

Mardrömmar

Har sovit dåligt inatt. Vet inte riktigt varför men jag har drömt en massa vilket kan vara orsaken. Jag har drömt om politik. Eller rättare sagt om politiker. Helt galet faktiskt och ett tecken om något på att det är något som är på tok.

I min kommun finns ännu ingen politisk majoritet efter valet. Jag tycker det är riktigt dåligt och jag tror att vi är den enda kommunen som inte löst uppgiften ännu. Ibland känns det som att folk tror att vi håller på med ett sällskapsspel. En politisk med/motspelare som jag träffade idag sa att vi snarare borde se det som en kontaktsport. Han har inte helt fel. Vi kallar det MMA snarare än Monopol.

Nåja, i nattens mardrömmar grät politikerna ut. Det var utmattning och det var sorg. Det var upp till mig att lösa allt. Kanske inte så konstigt att jag sov dåligt. Tröttsamt är det i alla fall, att inte ens får vara ledig när man sover.

Inga kommentarer: