fredag 26 februari 2010

Pudlar och sånt

Dagens nyhetsflöde har varit fullt av pudlar. Först ut var SJ som nu beslutat sig för att ersätta sina kunder som blivit försenade. Men ser man på - det var väl finfint. Strax därefter rusade SL till skranket och beslöt sig för gruppkompensation för alla som köper 30-dagars kort. Passar mig fint eftersom jag nog inte kommer att kunna inleda cykelsäsongen nästa vecka som jag hade tänkt.

Störst av alla pudlar var väl ändå den kungspudel som en dansk tidning gör idag när man ber om ursäkt för att man publicerat så kallade Mohammed-bilder. Jag är väldigt kluven till denna ursäkt. Förvisso behöver man ju inte kränka folk med vett och vilje genom att uppmana folk att rita tokbilder om man vet att människor blir ledsna. Men å andra sidan måste tryckfriheten och yttrandefriheten upprätthållas. Vad sjutton blir det av oss annars.

I morse möttes jag föresten av en person som mötte min framsträckta hand med ett tydligt - JAG TAR INTE I HAND. Nej, så klart svarade jag. Förlåt, det borde jag tänkt på.

Att en läkare inte vill ta i hand i dessa förkylningstyder ska man kanske vara glad för. Men jag fick penicilin och hostmedicin.

Titta gärna här för mer information om dagens händelser.

Inga kommentarer: