lördag 13 februari 2010

Kvällsblogg

För ovanlighetens skull gör jag en kvällsblogg. Jag brukar börja dagen med en liten text, mest för att värma upp men idag hann jag inte. Har tillbringat dagen på valkonferens för att försöka få ihop en riksdagslista. Det gick ganska bra. Omröstning om en eller annan plats är bara bra. För andra har det varit svårare.

Det kommer att bli samma imorgon, en kvällsblogg om det blir någon. Sedan är det dags att börja på ny kula. Nytt jobb och nya rutiner. Det kommer att bli skillnad och det kommer att kräva träning. Att läsa nyheterna med andra ögon och att inte ständigt tänka vinklar och repliker. Oj, det ska bli så skönt.

Fast, å andra sidan kommer jag inte veta vad som kommer på nyheterna på kvällen. Det blir också en omställning.

2 kommentarer:

Anders sa...

Hmm, ställde inte Alexandra Coehlo Ahndoril upp till den här listan? Minns att jag läste om det i DN.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jo, Alexandra var föreslagen ganska högt upp på listan men tyvärr drog hon tillbaka sin kandidatur eftersom hon inte såg hur hon skulle kunna kombinera kandidaturen och skrivandet. Alexandra har ju redan varit med och tagit fram vänsterns kulturpolitiska program och hon kommer säkert att synas i valrörelsen ändå.