måndag 3 december 2012

Plus och minus

Alla dagar har plus och minus. Det man vill uppnå är att man har positiv balans på slutet. När man ska summera ska alltså de goda händelserna, känslorna och intrycken vara fler än de dåliga. Eller, om inte fler så i alla fall större.

Idag vet jag inte hur det kommer sluta. Det kan man ju inte veta på förhand men det finns ju lite tid kvar.

Det började bra. Fick ett erbjudande som känns väldigt spännande. Erbjudandet innebär en intellektuell utmaning och det är ju alltid spännande. Berättar så snart jag bestämt mig.

Så en trevlig jobblunch.

Sedan en slitig eftermiddag. Sedan en stressig hemfärd. Sedan ett lite småtrist möte. Just nu väger det lika.

Håll tummarna allihop för en väldigt trevlig kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mig blev det ingen trevlig kväll. Läste just att en fotbollspappa i Holland, som hjälpte till som linjedomare i sonens match i en serie för pojkar 15-16 år gamla, efter matchen fick sparkar och slag av tre pojkar i bortalaget så att han avled idag.
Som idrottare och idrottsledare sedan 50 år kan jag inte sluta gråta. Vart är världen på väg.
Janne

Alla smutsiga detaljer sa...

Ja, det kan man verkligen fråga sig. Det är kallt.