tisdag 25 december 2012

Back on track?

Så var julafton över med alla sina excesser. Skönt på sätt och vis. Snart är det så dags för summeringar av det gångna året både här och där. Kan konstatera att på det personliga planet har jag nog inte haft ett så slitigt år på väldigt länge. Dels har jag jobbat sjukt hårt på jobbet och dels har jag tillbringat allt för många timmar med politiken. Därutöver har jag varit sjuk halva hösten. Du vet, den där tvåmånadershostan som halva befolkningen lidit av.

Mitt i allt har äldsta dottern flyttat hemifrån och blivit vuxen på riktigt. Yngsta dottern har fyllt 18 och är på väg åt samma håll. Det är en ny era!

Nåja, en sak som jag inte gjort i höst är att träna. Det hänger så klart ihop med för mycket jobb/politik och långhostan men kanske främst mina trasiga fötter. Jag har ju tjatat om dom hela hösten. Har ju gått på stötvågsbehandling och grejat och det har hjälpt lite men inte helt. Idag tog jag dock hin i hågen och gav mig ut och springa. Det gick så där men det blev i alla fall 5 intervaller à 5 minuter spring/jogga/gå och dessutom 4 tabataomgångar och 15 minuter stretch. Känslan som infinner sig är fantastisk. Så, min julklapp till mig själv är att nu ska jag tillbaka till spåret. Vem vet, kanske blir det Två sjöar runt i mars. Kanske, kanske.

Inga kommentarer: