lördag 1 december 2012

Hur hamnade vi här?

Jag minns när jag gick i typ mellanstadiet och funderade på framtiden. "Tänk när det blir år 2000!!! Då är vi TRETTIOFYRA ÅR!!!! 34, trea fyra - ojojoj, vad gammalt" Sen gick tiden, några år senare flyttade jag till Stockholm. Då var jag 18. I Stockholm byggde jag mitt vuxenliv. Vänner, jobb, plugg, barn, dagis, jobb, skola för ungarna, föreningsliv, träning, - allt sånt som skapar ens tillvaro. Människor kommer och går ur ens liv, lite fram och tillbaka.

Det finns några människor som varit med nästan hela tiden. Tror jag snuddat vid historien förut. Några av dem mötte jag redan som tonåring hemma vid, när de kom förbi med sitt band och spelade på Rockslaget. Att jag sedan hamnade på samma arbetsplats som några av dem i Stockholm är mer än otroligt. (Till råga på allt var det på en långvårdsavdelning på Råcksta sjukhus. Samma sjukhus som sedan blev det skandalomsusade Koppargården i regi av Carema).

Nåja, nu var det inte det jag skulle prata om utan om en av de här människorna som faktiskt hängt med sedan dess. Vi ses inte så ofta men när vi ses är det skoj. Som sagt, hur vi hamnade här vete sjutton. Idag ska vi nämligen fira Tompa som fyller 50.

Hallå! Fattar du? Femma nolla - FEMTIO.

Och, det är ju ingen ålder att skryta med. Faktiskt. Grattis Tompa ( i Vit skjorta nedan).


Inga kommentarer: