fredag 14 december 2012

Beslut, beslut, beslut

När jag var yngre hade jag väldigt bråttom. Det har jag inte längre. Inte jämt i alla fall. Jag är ju dessutom tidspesimist viket gör att jag jämt är ute i väldigt god tid och gärna tar till lite i överkant när det gäller tidsåtgång än jag skulle behövt. Det ger luft och det ger tid till eftertanke.

Det är tur för mig att jag har kämpat med behovet av att fatta snabba beslut för just nu har jag ett momentum där jag verkligen behöver tänka efter. Möjligheterna som tornar upp sig, lockelserna.

Nu är det bara två arbetsdagar kvar nästa vecka sedan är det jullov. Det innebär tid att göra just de där analyserna, tänka de där tankarna, skruva ner tempot och ja - fundera helt enkelt. Det ska jag göra. Skruva ner tempot till väldigt låg nivå. Igår köpte jag julklappar på nätet men jag minst inte vad eller till vem. Skruva ner tempot.

Inga kommentarer: