fredag 3 augusti 2012

Sista jobbdagen denna semestern

Det har blivit en märklig sommarledighet i år. Första semesterdagen var egentligen i måndags men i svallvågorna efter Washington har det blivit ganska mycket jobb ändå. Förhandlingar, texter, diskussioner - ja, sånt jag gör på jobbet helt enkelt. Försöker varva ner och har bestämt att idag är sista jobbdagen denna semestern.

Det är svårt nog ändå att komma till ro. På twitter och facebook skriver folk om att sommaren är slut och att nu ska man tillbaka till jobbet. Det hjälper ju inte precis. Jag har ju inte ens börjat. Och nu vräker dessutom regnet ner ute. Jag som hade tänkt hinna ta årets första utomhusdopp idag. Det blir nog inte av. Men, när det slutar ska jag i alla fall springa en sväng. Onda fötter till trots.

På tal om onda fötter, idag börjar ju det riktiga OS. Alltså, jag gillar verkligen OS som företeelse. Alla udda sporter som man upptäcker och alla tårar man fäller över fantastiska prestationer. Men det går inte komma ifrån, friidrott är ändå kronan på verket. Det ska bli skoj. Och så i kväll, då ska jag delta i den traditionsenliga cavabjudningen som alltid går av stapeln första fredagen i augusti. Det har slutat i trivsamt kaos förr. Jag hoppas på en repris i kväll. För det är jag värd!

Inga kommentarer: