fredag 31 augusti 2012

Insikter

Första riktiga charterresan som jag åkte på tog mig till Gran Canaria och Playa Ingles. Inget särskilt med det så klart förutom att jag faktiskt gillade det. Gran Canaria och i synnerhet södra delen av ön är ju ofta lite föraktad, för att inte säga hatad men jag har alltid tyckt att det är ett trevligt ställe. Bra väder nästan alltid, gott om utrymme och inte minst god mat och vänligt folk. Det ligger heller inte så förtvivlat långt bort.

Nåja, nu var det egentligen inte det faktum att jag gillar Gran Canaria som jag skulle skriva om idag utan om insikten att den där resan till ön var tillsammans med mamma och pappa för att de skulle fira sina respektive 50 och 60-årsdagar. De föddes med 10 års mellanrum minus 4 dagar och jag minns hur mamma fick champange i polen och 50 fina röda rosor av pappa. Pappas födelsedag firade vi på planet hem. Det var också fint.

Nåja, så var det det där med insikter. Jag minns också hur mamma provade vindsurfning och hur pappa trivdes i värmen. Jag minns hur roligt och galet det var att mamma vågade sig på något sådant så gammal som hon var....

Ikväll ska jag gå på årets tredje 50:årskalas för att fira en av mina absolut bästa och viktigaste vänner. Han som nyss tog dykcert inför höstens asienresa. Så roligt och galet att han vågar sig på något sådant....

Insikter.

Inga kommentarer: