lördag 18 augusti 2012

Drömmar

I natt har jag drömt, massor. Insåg det när jag hade varit vaken en stund, du vet - när man känner en oro i kroppen som man inser är helt i onödan. Det är konstigt också att drömmarna i fråga ger oro eftersom dom egentligen inte handlade om särskilt mycket som borde oroa.

Jag drömde om att jag ifrågasatte tyska. Alltså språket och nyttan med att lära sig tyska. Det kan säkert bero på att jag träffade en jobbarkompis pojkvän som utbildade sig till översättare från just tyska. Väldigt konstigt. Så drömde jag om att jag fick en räkning på en lokal på Riddargatan. Jag hade glömt betala juli månads hyra och nu var det bråttom om jag ville behålla lokalen. Jag undrar fortfarande vad jag skulle med den till. Det framgick nämligen inte av drömmen.

Nåja, nu är jag vaken och snart verkar solen spricka fram bakom molnen. Tänkte att jag skulle försöka få bada och sola lite idag. Det har ju inte varit så mycket bevänt med den saken. Sedan ska jag hedra mitt nyårslöfte och gå på fest med folk jag inte känner. Eller ja, jag känner ju personen som bjudit in mig men i princip ingen annan. Det blir nog skojigt.

Inga kommentarer: