lördag 23 juni 2012

Träning, träning och lite juridik

Hade tänkt träna i helgen. Har nämligen inte gjort någon nytta sedan i söndags då jag sprang sista coopertestet för säsongen. Men tji fick jag. Feber, ont i halsen, hosta, värk i kroppen. Det är flera år sedan jag var så sjuk som jag är nu. Så, stackars stackars mig. Två alvedon till och så vila.

I morgon måste jag vara frisk, då har jag mycket att göra. Det är fotboll, Bajen - Öster. Ska inte påstå att jag ser fram mot matchen egentligen med tanke på hur det gått de senaste matcherna. Men å andra sidan, kanske det är nu det vänder. Påminner gärna om de fantastiska matcherna under cup-sommaren 2010. Kom ihåg mantrat från då, vi spelar som bäst mot bra lag (eller???).

Innan matchen ska jag träffa en klackkamrat som jag aldrig har träffat förut. Vi ska prata om det som hände för några veckor sedan när polisen dränkte en läktare på Söderstadion i pepparspray. Den här personen riskerar nu avstängning från arenan tillsammans med 52 andra personer. Ska försöka reda ut lagen om tillträdesförbud och hur den borde tillämpas.

Som det ser ut just nu är det uppenbart att åklagaren använder lagen som en strafflagstiftning, inte som en förebyggande åtgärd. Så var det väl inte tänkt? Om man ska straffas ska det väl ske genom ett domstolsförfarande, inte som ett administrativt beslut av några myndighetspersoner? Det ska bli intressant att följa för oavsett vad man tycker i övrigt så ska rättsäkerheten gälla alla. Allt annat är oacceptabelt.

Inga kommentarer: