söndag 24 juni 2012

Gameday och lite vad var det jag sa

Idag är det fotboll. Inte bara på TV. Först får jag (och du om du vill) uppleva den äkta känslan. Alltså, inte torrsim med organiserade nationella hejaklackar à la Camp Sweden utan på riktigt. Du förstår så klart att jag snackar om Söderstadion. Bajen - Öster, en jobbig historia. Men å andra sidan, Öster lär ju inte gå obesegrade genom hela serien så låt oss bryta sviten i kväll.

Egentligen är jag sjuk. Har legat pall hela helgen. Hostat, snorat och ont i kroppen. En klassisk sommarinfluensa. Tror dock att jag blir väldigt frisk om vi vinner i kväll. Innan dess hoppas jag kunna ha lite juristjour på en krog i närområdet. Har hört att det finns dom som behöver det.

Annars, om det där vad var det jag sa. Eller, inte jag egentligen men vänsterröelsen i årtionden. Idag skriver Peter Wolodarski igen om krisen i Europa. Han skriver kanske tydligare än någon annan gång. Analysen som kommit från vänstern länge. Bankerna är "skurkarna", inte grekerna. Inte minst de ansvarslösa tyska bankerna som nu springer hem till mamma Merkel för att inte behöva ta konsekvenserna av sin oansvariga utlåningspolitik. Anders Borgs medicin fungerar inte längre. Man måste kunna gasa i uppförsbacken för att man ska komma över krönet.

Läs Wolodarskis artikel. Engagera dig sedan!

Inga kommentarer: