söndag 3 juni 2012

Det är en härlig dag - idag också

Regnet öser ner igen, det verkar inte finnas någon hejd. Tråkigt så klart för alla som satsat på extragrejer denna helg och vecka men jag hinner i kapp. Hinner ikapp med tvätt, städning, avfrostning av frys och lite andra saker som man man lätt lägger på vänt när det är sommar.

Så ska jag ut och springa med min träningsgrupp. Det är också kul. Har haft lite ont ett tag och fått trappa ned på löpningen och rehaba men nu tror jag att jag är på gång igen. Hoppas det håller. Aktiv vila i all ära men det är jädrigt tråkigt, både att ha ont och att inte få ta ut sig ordentligt.

Innan dess är det tid för radiolyssning. Idag börjar den nya serien Forza, hymner, Händel och hulliganer. Det ska bli spännande att höra för läktarmusiken är en viktig del av fotbolls- och supporterkulturen. Lyssna du också. Förhoppningsvis ger programmet mig vatten på min kvarn när det gäller att sångerna och ramsorna faktiskt utvecklas och därmed kanske vi kan bli av även med kvinnohatet och sexismen på läktarna. Vem vet.


Inga kommentarer: