lördag 14 april 2012

Tar igen förlorad tid

Idag ska jag ta igen saker som jag missat i veckan. Just nu tillexempel lyssnar jag igen på några radiodokumentärer som jag inte hunnit med. Det lättar samvetet för allt man borde men inte gjort. Det är fantastiskt med podradio och hörlurar. Effektivt!

Har du inte lyssnat på konflikt idag så tycker jag du ska göra det. Programmet handlar om angreppet på kvinnors rätt att kontrollera sin reproduktion eller eklare uttryckt; gubbar som vill förbjuda både preventivmedel och abort. Det är så läskigt med den backlash som vi ser just nu. Vad är det som gör att män tror sig kunna ta den rätten. Alla som tror att kampen är vunnen...lyssna.

Just nu lyssnar jag på andra delen av tendens serie om HIV 30 år. Också oerhört viktigt. Lyssna på dessa tre välgjorda program och bli mer upplyst helt enkelt.

Kanske, kanske ska jag försöka hitta någon av dom tre radioinslag som jag själv var med i förra veckan men det är väldigt läskigt att lyssna på sig själv.

När det där är klart ska jag fixa lite inför kvällen när jag ska förfesta för min kompis som fyller 50 i morgon. Ja, det kan ju firas hela helgen men vi nöjer oss inte med det. Vi ska fira i en månad fram till kalaset i mitten av maj. Det tycker jag man ska göra, fira mycket.

Dagens viktigaste uppgift är ändå att jag ska ta igen ett förlorat träningspass. Tabata-testet som jag missade i måndags eftersom jag valde att skrika mig hes på en fotbollsläktare istället. Det känns ju inte som om en joggingrunda är på tapeten idag med tänke på vädret varför jag är extra glad för hopprepet jag köpte igår. Så, om ni kära grannar under funderar över om vi håller på att flyttar eller om vi har tagit hem en häst. Inte alls, det är bara jag som tränar!

Inga kommentarer: