söndag 29 april 2012

En så där härlig söndag

Veckan som gick var slitig. Resor och sena kvällar. Jag känner verkligen i hela kroppen att slarvet med träning och mat som sådana dagar innebär kostar. Det blir tydligt på en gång. Leder och muskler gör ont. Den mellanålders kroppen ger genast igen genom att sträva neråt. Nu känns det dock bättre. Jag har sovit ut och drömt fantastiska drömmar efter att igår kört något som kan liknas vid ett träningspass genom att röja/mål/fixa den lilla men ändock goda balkongen. I kväll blir det ett rejält utepass med True också.

Förra veckan var som sagt slitig, det var en vecka inte bara full av jobb utan också av debatt kring sexismen på idrottsläktare. Ofta är det så när man är inne i debatter att man märker först i efterhand hur jobbigt det är. Så även i detta fallet. Kan konstatera att jag är väldigt glad och nöjd med att jag var med och satte igång debatten som jag tror trotts allt lett oss en liten bit framåt. Det kostar på, både i det stora och privat, men det får det vara värt.

Nåja, snart är det en ny vecka. En ny vecka med nya utmaningar. Födelsedag (mer om det i veckan), tillhörande besök av mamma, Valborgsmess, 1:a maj så klart, möte på DO, träning, nya bajensegrar, jobb, brandövning, stoppa lagningen-projekt och kanske tillslut den där tv-debatten med tillhörande Göteborgsresa. Ja, det blir nog inte tråkigt den kommande veckan heller. Bäst jag åker och storhandlar nu, så ungarna får nån mat nästa vecka.

Inga kommentarer: