fredag 13 april 2012

Multipolitik

Så är det dags för en ny dag i politikens tjänst. En vanlig dag pysslar jag med ett specifikt politikområde nämligen SRHR (googla, det är en bra förkortning att kunna). Idag har jag dock tagit morgonen ledig för andra frågor.

Jag började istället morgonen med att prata lokala skolfrågor med lokala fackliga företrädare. Skolan går på knäna i min kommun, den styrande minoriteten verkar totalt ha tappat greppet. Har man inte tappat greppet så har man i alla fall tappat intresset. Pengarna rullar, barnen flyr och lärarna går på knäna. Nog nu.

Nu är jag på väg till riksdagen för att träffa en partiledare för att prata om mitt egentliga jobb. Jag antar att du redan googlat så du vet att SRHR innebär sexualpolitik. Ja, alltså sexuell- och reproduktiv hälsa och rättigheter som det egentligen heter. Viktigt, viktigt.

Så en arbetslunch om Almedalen. Planer för material som ska tas framför att göra våra seminarier så intressanta som möjligt.

Sedan ska det svaras på mail från alla håll. Bryssel, London men inte Moskva. En liten budgetgenomgång och planering av de föreläsningar jag ska hålla dom kommande veckorna.

Avslutar dagen med ett nytt besök i riksdagen. Då blir det en genomgång av Björn Ericssons delbetänkande om så kallade huliganfrågor. Men det blir inte förrän den egentliga arbetsdagen är slut.

Sen mina vänner, sen är det helg!

Inga kommentarer: