söndag 5 december 2010

Sömnsjuka

Alltså, det är något allvarligt fel på mig. Helt klart. Igår gjorde jag ingenting förutom att jag drack en jädra massa julmust. Satt i fotöljen och slöglodde på TV. Ett tag var jag på väg att hämta en bok men det verkade för jobbigt. Alltså, inte att gå dom tio stegen till bordet där boken låg men att faktiskt förstå vad bokstäverna betydde.

Jag missade således boksnacket, det får bli idag, och jag missade hockeyn men det lär bli fler chanser. Efter en lång och allt annat än ansträngande dag orkade jag inte hålla mig vaken särskilt sent och idag efter närmare tio timmars sömn är jag lika trött. Ska erkänna att det är lite oroande. Jag har inte tid att vara så här trött. Jag har allt för mycket att göra. Och, då tänker jag på det nödvändiga. Därutöver finns allt man vill och borde.

Nåja, idag ska det bli en liten promenad och så glögg i Sjöstan. Det är mellanålder det. Bokpratet ska jag hinna med däremellan. Jag önskar att jag hade kraft att inleda julshoppingen men det kräver ju en massa beslut och beslutskraft är det sista jag har. Hm, jag får nog ordna upp det här med tröttheten innan det går år skogen.

Inga kommentarer: