torsdag 6 maj 2010

Snörvel, sniff

Kunde inte låta bli. Förberedde mig för att ta tunnelbanan men när jag kom ut genom dörren tyckte jag att cykeln såg så sorgsen och övergiven ut. Upp, upp och iväg! Det får jag betala för nu. Ögonen rinner, näsan rinner, ögonen kliar, näsan svider. Pollenhalterna känns extrema och får mig nästan att längta efter regn.

Imorgon ska jag åka till Gävle. Där är det kanske mindre pollen. Jag ska kongressa och ladda inför valet. I avvaktan på det ger jag dig en liten quiz. Klarar du denna fråga?

Regeringen vill satsa på nya jobb, hur?
  1. Man satsar på välfärden med nya pengar till kommunerna som kan anställa lärare, vårdbiträden och andra samhällsbärare.
  2. Man investerar i infrastruktur och nya bostäder så att hjulen kommer igång.
  3. Man sänker skatten för dom som redan har jobb?

Ja, rätt svar får du klura på men jag kan säga att två av ovanstående tre är rödgröna förslag - ett tillhör alliansens nya utspel om jobbpolitiken. Lycka till.

1 kommentar:

Mikael K sa...

Ja. cyklar mår bra av sällskap. Liksom människor.