måndag 17 maj 2010

Politik när den är som ...bäst?

Jag håller ju på med politik som du vet. På min fritid. Det betyder att jag får ta emot både ett och annat påhopp som jag berättat om tidigare. Så är det och man får liksom stå ut. När jag är på mitt bästa och soligaste humör, vanligtvis på entorsdagsmorgon i februari kl 7.30 när jag står i tunnelbanan och delar material, då brukar jag vänligt fråga om personen som just sagt "politikerjävel - du bara skor dig" om han eller hon vill ha lite diktatur istället?

Nåja, ibland när man får öppna bibliotek och fritidsgårdar eller fixa småsaker som trasiga gungor eller vad det nu kan vara, då är det rolig.

Det finns andra tillfällen också. När det liksom är bara skoj och så. Dom som såg mig gå omkring och småskratta för mig själv i torsdags får förklaringen till varför här.

Inga kommentarer: