söndag 9 maj 2010

Mona for president

Sitter och kollar på debatt på TV. Mona och Fredrik snackar om det kommande valet. Den senaste veckan har jag lyssnat live på Mona tre gånger. Först på första maj i Sundbyberg. Sedan i riksdagen på gemensamt möte med oss som jobbar för dom rödgröna. Till sist idag på Vänsterpartiets kongress.

Mona är bra. Hon är offensiv och rapp. Hon gillar uppenbarligen samarbetet och det gör jag också. Under veckan har hon gjort succe och jag tror att hon blir en utmärkt statsminister. Nu har hon tuffat till sig i debatten. Hon känner sig säker, petar i såren, och gör Reinfeldt nervös.

Frågan är om sossarna i gemen är med på vagnen? Tycker att det är lite väl mycket snack om att man "tolererar" samarbetet. När jag säger det tänker jag på stockholmssossar som jag träffar lite här och där. Släpp hörnflaggan nu, det är dags att inte bara tolerera utan faktiskt gilla samarbetet. Nu kör vi!

Inga kommentarer: